Voortgang in beeld

In Nieuws door HB8 Reacties

Met het schouwverslag nog in het verschiet, publiceren we een voortgangsverslag aan de hand van beelden. Niet zoveel schokkends, met uitzondering van het nieuwtje van de week: de Uithoflijn, aka Lijn 22, gaat op 29 juli rijden. Jawel, het staat er echt, ze durven het aan. Alle wissels en slagbomen microscopisch getest, de bovenleiding gepoetst, dikke draaiboeken gekopieerd voor de veiligheidsdriehoek, de software ge… nou ja, we gaan het wel meemaken. Als en zodra dit wonder van vooruitgang zijn vijfminutendienstregeling gaat beginnen, verdwijnt bus 12. Daar zal niemand om rouwen, toch?

Je ziet op de foto’s de voortgang van de bouw van de kelders van Amrath Galaxy, Central Park, de verdwenen huizen aan de Van Sijpesteijnkade, de ontgraving van de zuidelijke singel, de eerste zwarte natuursteen op de plint van Gildenkwartier, de nieuwe expeditiestraat onder HC in aanbouw, de voortgang van Het Platform en beelden van de Croeselaan. Voor de goede waarnemer hebben we nog een plaatje van het hek naast de trambaan, zodat je niet in de verleiding komt een olifantenpaadje te nemen. Benieuwd hoe lang het duurt voordat er een paneeltje in dat hek ontbreekt. Hoe is dat eigenlijk bij het busstation? Zijn daar al handige maaiveldroutes ontstaan?
Om mee te eindigen een oproepje aan bezoekers van de Dag van de bouw, volgende week. Heb je mooie foto’s of nuttige informatie, deel het dan met BU. Dat kan met een berichtje aan redactie@bouwpututrecht.nl.

Nog een grappige waarneming van een lezer, tot besluit. Hij ontdekte dit woongebouw in Stuttgart. BU vindt onze kopie net een tikkie beter geslaagd. Wel is bij de Duitsers de witte etage-structuur ook werkelijk wit, door de gebruikte gevelplaat. Wij werden lekker gemaakt met een impressie die dezelfde scherp gestoken structuur beloofde, maar in de uitwerking blijkt het beton. Een materiaal dat, zeker bij bewolkt weer, net zo grijs oogt als NH Hotel.

 

 

Reacties

  1. Ramon Poulissen

    Mooie update weer !!

    Over het hek en de glazenwand bij het tramstation is al een hele hoop gezegt, maar met de gekozen manier van aanlegen is het volledig logisch dat het er staat. Er rijden daar in de pits stratks 32 trams per uur en een 16-20 bussen per uur. Stel dat mensen daar tussen door gaan oversteken, met hun koptelfoon op starend op hun mobiel? Hoelang zullen we dan moeten wachten op de eerste dode?

  2. Jens de Langer

    Precies. Vooral door onzorgvuldige berichtgeving is het beeld ontstaan dat men door deze glazen wand altijd door HC heen zou moeten om de binnenstad in te gaan. Volstrekte nonsens natuurlijk, maar probeer dat maar uit te leggen. Als mensen zich eenmaal een beeld en mening gevormd hebben, gaat feitelijke informatie er niet meer in.

  3. Karel

    leuke foto’s
    Vandaag veel live gezien in Utrecht,
    ze gaan de Hoedendozen van het Gildenkwartier toch ook wel wat opfrissen..?

  4. Utrechter2

    Vanuit het nieuwe stationsplein kon je (in elk geval een paar weken terug) nog de oude fietsenstalling zien die onder het Godebaldkwartier zat (de 1e subetage nadat je als fietsparkeerder de hellingbaan omhoog had genomen). Wat leek die voormalige stalling die paar weken terug klein in vergelijking met wat we nu allemaal gewend zijn, alleen al de Knoopfietsenstalling is zoveel groter.

  5. Tom

    Goeie foto’s weer, leuk!

    Wat de SYP woontoren betreft vroeg ik me ook al een tijd af hoe dat nou zat met de “witte” kleur die gewoon beton bleek te zijn. Gaat dat nog geschilderd of beklad o.i.d. worden? Als Central Park eenmaal af is (waarbij de werkelijkheid waarschijnlijk ook wel sterk zal afwijken van de tot nu toe bekende impressies), zal SYP al helemaal vaal afsteken op dat rijtje, zonde…

  6. Henk

    De Seyp is opgeleverd per vergunning. Zowel kleur als materiaal. Deze toren is in de huidige vorm door de welstand gekomen.

    De ontwikkelaar heeft zich wel erg creatief getoond met de renders. Bron: gemeente Utrecht.

    Hetzelfde kan gezegd worden van het zuidgebouw overigens.

  7. Dick

    Het nieuwtje van deze week is toch wel dat de stationsplein fietsenstalling officieel geöpend gaat worden op 19 augustus 2019. Volgens ProRail website. En daarmee komt een einde aan de eindeloze bouw-overlast van dit mega-project. Hoelang heeft het geduurd? Vijf / zes jaar. Eindelijk (bijna) klaar. Hiermee feliciteer ik Utrecht met deze belangrijke mijlpaal. Nu nog het Stationsplein helemaal gereed maken en afbouwen.

Reageer