Sinds vorige week is de digitale dienstverlening rondom inzien van stukken voor omgevingsvergunningen een klein stapje richting moderniteit opgeschoven. Tot nu toe moest je daarvoor naar de balie. Als je een usb-stick meenam kon je de vele honderden MB’s die het meestal betreft (alles is digitaal, dat wel), mee naar huis nemen. De stukken kunnen nu worden opgevraagd met een mailtje aan bekendmakingen@utrecht.nl. Daarbij vermelden het kenmerk van de aanvraag, naam, adres, telefoonnummer en welke informatie men wil inzien. De stukken zouden dan worden toegezonden. We gaan het uitproberen.
Verder blijkt dat op de site officielebekendmakingen.nl ook ruimte is gereserveerd voor bijlagen bij vergunningen, de linker kolom. Dat zal kennelijk nog moeten groeien, want wij konden bij geen enkele stationsgebiedgerelateerde bekendmaking meer info vinden dat de welbekende titels en dossiernummers.
Wel werden de volgende vergunningen afgegeven:
Omgevingsvergunning Noordgebouw
Omgevingsvergunning Zuidgebouw
(De bouw van het Zuidgebouw is vorige week officieel van start gegaan. Erg grappig is de omschrijving van de doelgroep op cu2030: “Tweehonderd huurappartementen komen er in het gebouw. De doelgroep bestaat uit mensen die kiezen voor een gezonde levensstijl, mensen die geloven in het delen van ruimtes, goederen en diensten en mensen die direct toegang willen tot de stad en, via het station, het hele land.” Cursivering van BU. Aan de deeleconomie is niets mythisch of religieus. Wel benieuwd of dit in dit aspect überhaupt in een gebouw te programmeren is, anders dan de oude woongroepbenadering.)
Omgevingsvergunning afgegeven voor de verbouwing van Radboud-zuid in Hoog Catharijne
Extra vlonder in de Weerdsingel, ter hoogte van huisnummer 12
Bestemmingsplan Sijpesteijnkade verruimd voor toegestaan geluid en bouwvolume
En de bouwvergunning voor de woontoren aan de Sijpesteijnkade
Reacties
Is het zuidgebouw (Het Platform) eigenlijk aangesloten aan het stationsplein? Op alle renders zie ik een gat tussen het stationsplein en het zuidgebouw.
Er is daar een hellingbaan gepland, om het stationsplein bereikbaar te maken voor hulpdiensten. En omdat onder het gebouw een tramstation komt, is het niet mogelijk de plint stapsgewijs op de helling aan te sluiten.