Sloop en HOV in beeld

In Reportage door HB1 Reactie

Hier een kleine fotoreportage, gemaakt deze week, waarin je een aantal interessante veranderingen kunt zien. Allereerst het in sneltreinvaart weghalen van de tijdelijke bordessen voor reizigers aan de oost- en westzijde van het station. Overdag afbreken, ’s nachts afvoeren, onder andere dit weekend. Meer hier.

De ingang van HC aan het plein is sinds afgelopen maandag niet meer in gebruik. Met slopen is men direct begonnen, zo tonen deze beelden van het dak van het Secretariaatsgebouw. Binnenkort is er niets meer dat herinnert aan de lange periode dat de Jaarbeurs aan het Vredenburg gevestigd was.

Verder foto’s van het HOV-viaduct aan de Van Sijpesteijnkade, waarvan de contouren al goed te zien.

Aan de oostkant van de Van Sijpestijntunnel wordt ook de loop van de HOV zichtbaar. Na de bocht uit de Leidseveertunnel gaan de rails omhoog over de blauwe V en dan vlak langs het spoor over de betonnen dragers. Straks verdwijnt dit deel onder het Noordgebouw, waar de bus en tram onderdoor zullen gaan rijden. Verbaas je over de gigantische plaat dichtgewapend beton die BAM op het Smakkelaarsveld heeft gestort, het lijkt wel HSL-infra.
(Foto’s: PV)

 

Reacties

  1. RvdHoven

    Op het Westplein zijn 2 fietsenstallingen. In 1 daarvan hangt een fiets-plattegrond van Utrecht en omgeving. Op de kaart staat vaak “Gebied in ontwikkeling” maar de nog te bouwen Moreelsebrug staat er al op als doorgaande route…. Ook de HOV baan staat er op maar tot de Leidseveertunnel. De bussen rijden aan de stadskant nog strak langs de sporen. Maar langs de Catharijnesingel stroomt al water…
    Wisten jullie trouwens dat de ooit voor bussen bedoelde Jan van Foreeststraat tegenwoordig verboden is voor bussen?

Reageer