Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om er te fietsen, maar zo vanaf de foto’s lijkt het nieuwe fietspad Daalsesingel niet erg breed..? Het nieuwe (tijdelijke?) fietspad even verderop langs de toekomstige singel (thv Moreelsepark) is met 4-5 meter een flink stuk breder (en 2 richtingen).
Ik snap dat de totale profielbreedte hier beperkt is. Maar was een dubbele parkeer-toegang hier per se nooodzakelijk?
Het fietspad wordt wel een richting, maar is toch te smal. Volgens fietsersbond moet volgens de normen het fietspad 3,5-4m breed worden bij belasting >750 fietsen/uur in de spits i.p.v. huidige 2,5 meter.
Gemiste kans.
Vijf jaar terug was dit gewoon de Catharijnebaan. Ongelooflijk hoe dit gebied veranderd! Kan niet wachten om van de zomer het eerste stukje singel te zien.
Reacties
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om er te fietsen, maar zo vanaf de foto’s lijkt het nieuwe fietspad Daalsesingel niet erg breed..? Het nieuwe (tijdelijke?) fietspad even verderop langs de toekomstige singel (thv Moreelsepark) is met 4-5 meter een flink stuk breder (en 2 richtingen).
Ik snap dat de totale profielbreedte hier beperkt is. Maar was een dubbele parkeer-toegang hier per se nooodzakelijk?
Wat je ziet betreft eenrichtingsfietspad, zuidelijk. Aan overkant komt fietspad in noordelijke richting.
Het fietspad wordt wel een richting, maar is toch te smal. Volgens fietsersbond moet volgens de normen het fietspad 3,5-4m breed worden bij belasting >750 fietsen/uur in de spits i.p.v. huidige 2,5 meter.
Gemiste kans.
Vijf jaar terug was dit gewoon de Catharijnebaan. Ongelooflijk hoe dit gebied veranderd! Kan niet wachten om van de zomer het eerste stukje singel te zien.