Het kolommetje “Wat nu speelt” geüpdatet. Het is een forse lijst geworden. Niets vergeten?! Komt-ie:
Bestemmingsplan, definitief ontwerp en bouwvergunning Catharijneknoop/Nieuw Hoog Catharijne
Bouw parkeergarage Entreegebouw incl. inritten
Bouw Vredenburgknoop
Voltooien expeditietoerit TivoliVredenburg
Bouwkundige oplevering TivoliVredenburg
Herinrichting Vredenburgstraat
Voorbereidend werk Paardenveld, Daalsesingel
Publieke financiering herstel singel zuid
Bouw Moreelsebrug
Gemeenteraad beslist over OG Smakkelaarsveld
In markt zetten Noord- en Zuidgebouw
Bestemmingsplan, DO en vergunningen Stationsplein Oost
Sloop volledige taxiplatform
Tijdelijke fietsenstalling bouwplaats Stationsplein Oost
Aanbesteding Rabobrug
Bouw fase 3 OV-terminal
Hal noordwest OV-terminal
Afronding fietsenstalling Stationsplein West
Bouw +1 niveau Stadskantoor, plein en OV-terminal
Verbreding perrons 1 en 2
Afronden sloop Cranenborch
Sloop 1e fase Van Sijpesteijnkade
DO HOV-viaduct
VO Jaarbeurspleingarage
In markt zetten kantoren Jaarbeursplein
Opstelling structuurvisie fase 2 ism Jaarbeurs
Stedenbouwkundig plan Van Sijpesteijnkwartier
Besluit verbreding Van Zijstweg
Procedures Jaarbeurs entree en bioscoop
Tijdelijke invulling Westplein
Tijdelijke stalling en fietsroutes Westplein
Reacties
Bouw Moreelsebrug?
Ze zijn de Moreelsebrug nu al aan het bouwen. In januari al wordt deze op z’n plek gelegd! Zie http://cu2030.nl/page/moreelsebrug
Done.
Bieb?
Staat onder onroerend goed Smakkelaarsveld
Yay, uiterlijk 2023 komen er toch trappen vanaf de Rabobrug naar de perrons: http://www.duic.nl/nieuws/56081/trappen-vanaf-de-rabobrug-naar-de-perrons-cu-2023/
Natuurlijk gaat financieel hyena Corio hier nog tegen in beroep.
Heb ik het goed gezien dat het voorbereidend werk Paarden veld bestaat uit het kappen van een serie bomen. Hadden die niet kunnen blijven staan? Het is toch al zo’n kaalslag in Utrecht.
Op het Paardenveld verdwijnen nog veel en veel meer bomen, omdat:
– er enkele half bovenop het nog te slopen resterende deel van de spuikoker staan (naast de halfpipe-skatebaan);
– er een nieuw riool wordt aangelegd (daarom is er nu een rij gekapt/verplaatst)
– er een gracht zal worden gegraven;
– en de wegen anders worden ingedeeld.
Overigens had de politiek afgesproken dat het aantal bomen in numerieke zin na afronding van het stationsgebied, even groot moet zijn als voor men met verbouwen begon. Maarja; 100 kleine sprietjes vervangen niet de sfeer van 100 30-80 jaar oude iepen….
Het zal me overigens niet verbazen dat men de laatste grote bomen op het Paardenveld ook kapt, om zo met een frisse nieuwe set bomen van start te gaan. Ontwerpers zijn immers vaak gevoeliger voor strakke lijnen en saamhorigheid, dan voor historie, diversiteit en sfeer…