Eindelijk is er dan een telefonisch meldpunt waarbij iedereen, ongeacht dag of tijdstip, met een vraag, klacht of melding over het stationsgebied terecht kan. Vanaf 24 januari is namelijk POS aangesloten op de piketregeling van de gemeente. Het nummer kennen we al: 030- 2860000.
Wij willen daar graag nog een meldpunt aan toevoegen: www.verbeterdebuurt.nl. Onze ervaring (n=1 weliswaar, maar toch) is dat daar inderdaad snel op gereageerd wordt. En nu niet allemaal gaan klagen over fietsenrekken he…
Uit de commissiebrief van vandaag over toegankelijkheid stationsgebied:
(…) De nieuwe regeling houdt in dat ondernemers, bewoners, reizigers, etc. met telefonische vragen, klachten, etc. buiten kantooruren automatisch worden doorgezet naar het telefoonnummer 030- 2860000. Via dit nummer kunnen ze meldingen, klachten, etc. over de bouw van het Stationsgebied doorgeven aan een meldkamer. Bij deze meldkamer is bekend waar, door wie en wanneer er in het Stationsgebied wordt gewerkt. Niet-spoedeisende meldingen worden de volgende dag neergelegd bij de organisatie, die de klacht moet oppakken. Spoedeisende meldingen worden direct opgepakt. Zo zal bij een klacht over ernstige geluidsoverlast de meldkamer dit signaal doorsturen naar de politie, die direct ter plaatse zal gaan kijken.
Reacties
De link naar http://www.verbeterdebuurt.nl werkt niet correct.
Dank, gefixt.
de iphone en android app van http://www.buitenbeter.nl werkt ook prima. 1x een proefmelding doen om op te starten, daarna zo vanaf je smartphone melden aan je eigen gemeente Utrecht 😉