Maquette Rabobrug

In Nieuws door HB4 Reacties

Maquette Rabobrug

Maquette RabobrugEr wordt op het hart gedrukt dat het nog een impressie is. Het voorlopig ontwerp is namelijk nog niet openbaar, maar lang duurt het niet meer.
Het is één van de nieuwe maquettes in het vernieuwde infocentrum, dat sinds de verhuizing naar het oude Vinke-gebouw een veelvoud aan bezoek trekt. Kosten nog moeite zijn gespaard. Alle actuele maquettes zijn er te zien, inclusief 3D-animaties en mood-video’s.
De grote houten maquette heeft een digitaal interactief uitlegscherm erbij gekregen.
De maquette van het nieuwe Hoog Catharijne ontbreekt vooralsnog. Deze staat bij Corio, op een niet-publieke plek. Jammer. We hopen dat Corio inziet dat dit voor de pr niet goed is en het ding laat verhuizen naar het Vredenburg.
Al met al is het infocentrum de moeite waard, zeker voor mensen die nog niet helemaal (of helemaal niet) doorhebben wat er gaat veranderen. Het is morgen de hele dag geopend, met rondleidingen op het terrein. We zullen er ook zijn.

Reacties

  1. J#

    Ik was ook wezen kijken en had wat vragen gesteld over de rabobrug. Het schijnt dat je er niet gewoon met je fiets op en af kan rijden, maar dat het een soort lopendband constructie is. Het meisje van het informatiecentrum zei dat dit is om de veiligheid te bevorderen (snel affietsende fietsers). Als dit echt waar zou zijn vind ik het grote onzin, je moet toch gewoon lekker kunnen doorfietsen van west naar oost en visa versa. Een beetje doorfietsen is niemand ook slechter van geworden. Kan iemand dit verhaal bevestingen?Daarnaast is aan de ooskant de maquette niet compleet, volgens mij komt daar ook een afrit richting het moreelsepark (dus niet alleen aansluiting op het fietsgebouw. Fyi.

  2. Paul

    Nou de aangekondigde presentatie over de OV terminal was, zoals ik al had verwacht, nogal oppervlakkig. Nieuw voor mij was dat de locatie van de geplande fietsflat nog niet zeker is, ipv op het huidige streekbusstation kan deze ook nog onder het nieuwe oostelijke stationsplein gebouw worden (thv huidige stadsbusstation). Over de Rabobrug: er schijnen echt bomen op te moeten gaan groeien, de architect heeft speciale bomen uitgekozen, die kunnen groeien in betonnen bakken. Verder werd er eigenlijk niets verteld wat hier niet al voorbij gekomen is, maar het was evengoed leuk om even langs te gaan.

  3. Herbert

    @J# Er is inderdaad sprake van een zogenaamd tapis roulant, zoals ook op station Schiphol voor je bagagekarretje. Het is een soort ruimtelijk compromis. De brug is nogal hoog en de aanlandingen zouden erg lang worden met een gewone, fietsbare hellingbaan.

  4. Herbert

    @Paul: en daarom hebben we dit weblog 😉 Om net even wat dieper te graven dan wat ze officieel over de projecten kwijt willen. Overigens ben ik erg benieuwd naar het voorlopig ontwerp van de Rabobrug. Het circuleert al hier en daar maar is officieel nog geheim. Dan weten we pas echt hoe de ruimtelijke inpassing en de vorm zal worden.

Reageer