FGH jammert om geld

In Nieuws door HB9 Reacties


Een bank die jammert om miljoenen waardeverlies van een kantoorpand als gevolg van het herstellen van de singel? Het moet ook niet gekker worden. De advocaat van de Friesch-Groningse, jawel de bank die kortgeleden een steiger op het fietspad bouwde, ervaart grote onduidelijkheid, ja zelfs dik nadeel, van de toekomstige Catharijnesingel.
Als we goed lezen hebben ze eigenlijk vooral kiespijn van de HOV-baan, die schuin over het Smakkelaarsveld zal lopen, min of meer parallel aan de gevel. Maar ja, dat wordt helaas niet in dit bestemmingsplan geregeld.
Ach, allemaal onderhandelingstactiek. Het zal. Wij zijn niet onder de indruk. FGH, ING en ABNAmro vormen samen een foeilelijke gevelwand. Dit soort panden dragen allemaal bij aan de malaise van de leefbaarheid in het stationsgebied: rolluiken, non-descripte entrees, nooduitgangen, pinmachines.
Wil je weten hoe hersendood voelt, ga naar de Knipstraat. Het zal nog knokken worden voor de herstelde stadsbuitengracht om het stukje Daalsesingel nog enige ambiance te geven. Nee FGH Bank, zo hoog van de toren blazen over financieel nadeel vindt BU niet sjiek. En als het nu nog terecht was…

Lees het zelf op pagina 8 en verder van het Vaststellingsrapport. Aanstaande 25 of 27 mei in de vergadering van de Commissie Stad en Ruimte.

Reacties

  1. Anonymous

    Hoe durven ze…..samen met de omliggende panden vormen ze 1 van de lelijkste stukjes van utrecht. Als ik mijn hypotheek bij de FGH zou hebben dan zou ik echt overwegen deze weg te halen, wat een wansmaak!

  2. Anonymous

    Menig Utrechter zou direct tekenen voor de singel voor de deur maar de taxateur van de FGH “voorziet nu al een waardevermindering van miljoenen”.

    Ik weet in elk geval bij welke bank ik geen taxateur ga inhuren.

  3. Marco Knol

    Van mij mag die hele waaihoek tegen de vlakte en herontwikkeld worden.

    Waardevermindering, mwah, er zijn minpunten voor de FGH, maar ook pluspunten, dus al met al zal het lood om oud ijzer zijn qua waarde. Vermoed ik.

    Ik merk wel op dat de gemeente wel erg formeel reageert met betrekking tot de HOV-baan over de Vredenburgknoop en verder. Het risico is inderdaad aanwezig dat via een salamitactiek de route van de HOV-baan wordt vastgelegd. Maar dat valt, kennelijk net als de bieb, onder een ander bestemmingsplan. Juridisch is het voor FGH echter wel van belang dit nu reeds op te merken. Anderzijds, ’t staat geloof ik ook al op de rasterkaart uit december 2007 aangegeven.

  4. 47 a.d.

    Wat een gejank deze reacties (op de vorige na). Iedereen die hier reageerde zou exact hetzelfde beweren, terecht of onterecht, wanneer de gemeente 2500 bussen per dag langs hun voordeur zou leiden.

  5. Herbert

    @47AD: wat de HOV-belasting betreft is FGH Bank toch echt beter af dan bijvoorbeeld de particulieren op het Vredenburg in hun negentiende-eeuwse woningen. Ik vind dat onvergelijkbaar. Het is uberhaupt de vraag of ze in het kantoor veel merken van het verkeer. En om 5 uur trekken ze de deur achter zich dicht. De ‘schone’ lucht halen ze uit een airco op het dak. Wat ze inleveren is een groen parkje bij de voordeur. Wat ze terug krijgen is de singel en als buren twee opvallende culturele gebouwen. Ze gaan van niks naar toplocatie.

  6. 47 a.d.

    @Herbert: kan allemaal zo zijn maar doet niets af aan het feit dat iedereen (nogmaals terecht of onterecht) zo zou reageren, of het nu bewoners op de Tolsteegsingel, winkeliers op de Nobelstraat, de FGH of iedereen die hier reageerde is.

Laat een reactie achter op Marco Knol Reactie annuleren