Eerder schreven we al over de bestemming van 120 meter historische perronkappen, die moeten worden gesloopt voor de OV-terminal. Wat er met de rest gebeurt is nog onzeker. Wel is de kans vrij groot dat delen nog ergens in het gebied een herbestemming krijgen. Vandaag antwoordt het College op schriftelijke vragen aan GL-raadslid Zwanenberg dat de inpassing van de kappen wordt meegenomen in de ontwerpstudie van het gebied oostelijk van het nieuwe station. De meeste kans maakt een plek in de nieuwe Stationsstraat, daar waar ook de taxiplaatsen, Kiss&Ride en fietsenflat zijn gepland. Overigens heeft ook ProRail plannen om een deel van de kappen in het Stationsgebied te hergebruiken. Alles opgeteld is de kans dus niet zo groot dat de negentiende-eeuwse constructie het lot van oud ijzer treft.
Reacties
Wat ook een leuk idee zou zijn is om de kappen te hergebruiken voor het nieuwe station Vaartsche Rijn.
Of maak er de ingang van Hoog Catharijne van š
Winkeltjes aan de zijkant, klaar is Kees.
Geweldig idee, inpassen rond Vaartsche Rijn, of een ander HOV station.
Goed nieuws, alhoewel ik me afvraag of ze tot hun recht komen, maar laten we eerst maar het ontwerp afwachten
Hergebruik is idd een leuk idee, maar denk dan wel dat dat binnen zou moeten zijn. Als je ziet wat er nu allemaal voor maatregelen tegen duiven genomen zijn, lijkt me dat vanuit onderhoudskosten wel zo slim. Maar ja… waar dan…
Is men vergeten dat de grote bogen over de sporen 9 10 11 al bestemd zijn voor de stoomtreinorganisatie in Goes (de SGB)? Dit in het kader van het Masterplan van de SGB. Hierbij horen natuurlijk ook de lage perronkappen die nu deel uit maken van de perronoverkapping. Het deel wat niet toegepast zal worden in het Masterplan kan natuurlijk herbestemd worden in de nieuwe situatie.
@Blauwe Engel: Helemaal niet, lees het eerdere artikel op BU:
http://bouwput.blogspot.com/2009/09/utrechtse-stationskappen-naar-goes.html