Winkelomzet verhogen

In door HBReageer op dit artikel

Tuurlijk, iedere gezonde middenstander wil meer omzet. Maar een ding dat je dan niet moet doen is knappe meisjes in de winkel zetten als je klandizie voornamelijk uit vrouwen bestaat. Funest. Althans volgens dit Australisch onderzoek. Het effect speelt vooral bij jonge vrouwen. Of ze nu mascara, een ‘leuk setje’ of een mobieltje koopt, maakt niet uit. Voor een jonge vrouw is haar uiterlijk haar cv en ze wenst daarin niet overtroeft te worden, zo concludeert de onderzoekster. Zou de tegenvallende omzet langs het Vredenburg hiermee nog kunnen worden gered? Nah.

En om het verhaaltje dan maar compleet te maken: ik hoef persoonlijk ook niet geholpen te worden door een op de venusheuvel balancerende spijkerbroek of een massive tribal tussen de love handles. Maar meestal is het de muziek die me bij de ingang al duidelijk maakt dat ik in die zaak niet tot aanschaf van wat dan ook zal overgaan. Daar helpen geen duizend leuke koppies aan. Maar ik zal dan ook wel geen doelgroeper zijn…

[update] Ook een oplossing: Corio helpt haar huurders de crisis door.

Reacties

  1. Rob

    Maar om er nou dames in te zetten met teveel makeup, pukkels waar haren uitgroeien, natte plekken onder behaarde oksels en een te kort hemdje waar een vleesrol onderuit hangt is ook een schrikbeeld hoor.
    En ja, jij bent niet de doelgroep 😉

Reageer