OV-terminal planning

In door HBReageer op dit artikel

In deze [post] kondigde ik aan dat ProRail geen haast maakte om de aanbesteding van delen van de OV-terminal te starten. De reden was de onzekerheid die voortvloeit uit het lopende beroep tegen de bouwvergunning van woonwinkelgebouw De Vredenburg – de reikwijdte van die zaak is groot. Inmiddels heeft ProRail een aangepaste planning gepubliceerd.

Deze staat op [cu2030], maar de wijzigingen zijn niet bijzonder ingrijpend, gelukkig maar. Het komt nu neer op een gemiddelde vertraging van 3 maanden op de start van de aanbesteding van stationsgebouw, aanpassen spoor 1 t/m 4, aanpassen perrons 3 t/m 5 en tramhalte oostzijde. Dat zal in dit kwartaal gebeuren.

Het fietsgebouw wordt wel 6 maanden later: aanbesteding: Q3 2009, bouw: Q 4 2009 – Q4 2010.

Maar het komt er wel op neer dat het opbreken van de tramhalte Moreelsepark en de bouw van het fietsgebouw nog wel dit jaar zullen plaatsvinden. Zonder interventie van bezwaarprocedures, voor de volledigheid erbij noemend.

Ik verwacht ook ieder moment de halfjaarrapportage van de projectorganisatie stationsgebied in mijn mailbox. Daar zal weinig nieuws in staan, maar hopelijk wel een realistische planning voor een aantal projecten.

Het feit dat de wethouder een aantal theatervoorstellingen heeft aangekondigd die in september achter de blauwe schutting zullen plaatsvinden, doet de indruk wekken dat men niet meer gelooft in begin van de bouw van het winkelgebouw voor die tijd. Stemt mij niet echt vrolijk, als ik eerlijk ben.

En ondertussen verlegt de grootste opponent van de plannen zijn aandacht naar burgemeester Wolfsen, graaft een fijn [kuiltje] voor hem door een beroep te doen op de WOB, en de beste man tuint er, door heftige emoties overmand, nog met open ogen in. Allemachtig. Kan iemand hem alsjeblieft tegen zichzelf in bescherming nemen?

Reageer