Verkeersplan Catharijnesingel

In door HBReageer op dit artikel


Bijgaand het verkeersplan voor de Catharijnesingel, zoals dat vanaf maart in werking zal gaan treden. Dit schema is op de laatste schouw getoond en uitgelegd. Maar het is voor iedereen die dit gebied passeert interessant. Het wordt namelijk onherkenbaar anders. Het verkeer zal zich sterk op een klein gebied gaan concentreren. We zouden willen zeggen: automobilist, als je er niet moet zijn, blijf dan maar beter weg. Pak trein en bus om in het centrum te komen. Überhaupt een goed plan.

Even wat uitleg. Felroze is bus/taxi, oudroze is fietspad, bruin is bouwweg/plaats, grijs is voor auto’s, wit is voetpad, blauw is politie/hulpdiensten.
Merk op dat bij de Stationsstraat ook een bouwplaats komt, inrijden van de P’s blijft wel mogelijk. Hetzelfde geldt voor P-Vredenburg, dat een lusje krijgt voor het vertrekkende verkeer.
Verkeer door de bak is helemaal opgeheven. Hoe dat in het zuidelijke stuk is, wordt op dit schema niet duidelijk. Daar vindt in ieder geval geen werk plaats.
Het Koestraatviaduct komt midden in een bouwput om te worden gesloopt. Het Vredenbrugviaduct blijft vooralsnog in gebruik. Wel wordt de bak gesloopt en gedempt, evenals het restant van de traverse.
Om de bouwplaatsen komt een nieuwe, gestandaardiseerde semi-permanente schutting. Voor zover af te leiden was uit de plaatjes van de schouw, bestaat deze uit de bekende ijzeren hekken, waarvan de onderste helft met blauw doek is afgezet. Bij deze hekken kun je wel gewoon zien wat er zich erachter afspeelt, in tegenstelling tot de houten schutting.
Opvallend was dat de kijkgaten bij de taxistandplaats met plexiglas zijn dichtgezet. Aso’s gebruikten het namelijk voor het dumpen van afhaalmaaltijden en koffiebekertjes.

Reageer