HC uit de lucht

In Nieuws, Reportage door HB10 Reacties

We hebben geen drone en ook geen kraan. We hebben wel Rob en het dak van Radboudveste. Dat levert onderstaande stand van zaken op met beelden die eind vorige week zijn geschoten. Je ziet goed de vorderingen van het nieuwe HC-complex en het Stationsplein Oost. En uiteraard de nodige sfeerbeelden. Veel kijkplezier.

Reacties

  1. Herman

    Wat een gave foto’s!
    Dat plaatjes veel meer info geven dan al die hapklare ronkende persberichten is nu wel meer dan duidelijk.

    Vooral opvallende is de bouw van dat langwerpige gebouw dwars over en door de Radboudtraverse is mooi te zien.

    Hopelijk wil Rob eens in de zoveel tijd het dak opklimmen voor updates.

  2. Michiel

    Dank voor deze prachtige reeks! Erg tof om het weer eens ‘van boven’ te zien. Naarmate de nieuwbouw in hoogte groeit wordt het vanaf straatniveau steeds lastiger om interessante updates te maken. Het overzicht verlies je op de een bouwplaats als die van de Catharijneknoop ook gauw.

  3. carel

    Mooie fotos

    ik liep onlangs over de de buitenboulevard van het CS, ik weet niet hoe je het noemt,
    maar ik vond het een beetje een tochtgat
    wellicht was het een momentopname, en de winkeltjes aan die kant zaten te wachten op klandizie

    De ”nieuwe” singel vind ik tot nu toe erg geslaagd met het water, wat ik wel jammer vind het grote gebouw wat over de Traverse gebouwd word een beetje te groot allemaal

    1. utrechter

      Officieel heet het denk ik nog de interwijkverbinding, een echte beleidsnaam. Van de zomer, volgens mij begin juli, verhuizen alle bussen naar de nieuwe busperrons jaarbeurszijde, of naar het tijdelijke busstation Jaarbeursplein. Daardoor zullen veel meer mensen vanuit Hoog Catharijne over de interwijkverbinding lopen. Zeker als de poortjes op Utrecht Centraal in gebruik zijn genomen, dan kun je niet meer zomaar door de NS-hal lopen. Of dat genoeg is om de winkels de klandizie te geven waarop is gehoopt zal de tijd leren.

    2. Manduca

      Ik noem het altijd de stationstraverse. Vind het wel een mooie link naar het verleden hebben :). En het klinkt beter dan interwijkverbinding.

      1. HB

        Goed plan. Laten we het stationstraverse noemen. En ik blijf het eeuwig zonde vinden dat deze 300 meter traverse niet aan de zuidkant loopt, lekker zonnetje er op, geen WK 9 van Noordzeedepressies. Als je kiest voor uitbouw van de verfoeide jaren zeventig functiescheidingdoctrine, zorg er dan ook voor dat het plus één niveau voor de voetganger prettig is. Dat lijkt in de nieuw ontwikkelde zones niet echt te gaan slagen.

    3. Michiel

      Het is inderdaad nogal een tochtgat, maar ja wat doe je daaraan (behalve inderdaad ‘m aan de zuidkant laten lopen wellicht). Ik vind wel dat ze het echt een beetje aan moeten kleden met wat bloembakken. Het is allemaal zo vreselijk kaal en grijs, ook de stationshal zelf (die paar bomen in oversized bloempotten zetten niet echt zoden aan de dijk).

  4. Herman

    Deze verbinding is aangelegd om voetgangers de mogelijkheid te geven de sporen over te steken zonder te hoeven in- en uitchecken. Over tijdje komen er in de stationshal namelijk poortjes.
    Zodra die poortjes dicht zijn zal het ook wel drukker worden op de “interwijkverbinding”. Het is een snelle route zonder obstakels. Corio gaat ook nog een serie graaishops op het plateau boven de sporen richting Amersfoort/Hilversum bouwen.

Laat een reactie achter op Berend Reactie annuleren