Geen dag is hetzelfde. Altijd weer een verrassing waar je nu weer moet oversteken. Afgelopen week lag opeens de Amsterdamsestraatweg open. Auto’s, fietsers en voetgangers maken er het beste van. Iedereen weet dat dit geen jaren, maar hooguit nog enkele maanden duurt.
Een absolute highlight voor de bewoners aan de Oude Daalstraat, 1e Daalsedijk en Wolfstraat was het buiten gebruik stellen van de twee noordelijke rijbanen. Een mijlpaal die we hier toch wel even willen noemen. Wat een verbetering is dat, qua geluid, trillingen en waarschijnlijk ook qua luchtkwaliteit. Door de chicane, vanwege de twee iepen waarvoor nog geen kapvergunning is afgegeven, wordt het tunnel-racen ook enigszins ontmoedigd.
Verder is eindelijk de gevelafwerking van Oude Daalstraat 8 afgerond, waardoor het huizenrijtje niet meer zo’n kommervolle uitstraling heeft. De aannemer ruimt het vandaag op, maakt het vlak en maait het gras. Het wordt nog eens wat, de kop van de Daalsebuurt.
Hieronder een paar panorama’s van de bouwplaats en een linkje naar het bericht op cu2030 over de gevonden archeologische resten. Ook leuk, de foto’s van de betonstort van de nieuwe Paardenveldbrug, afgelopen vrijdag.
Bij het rechercheren vonden we dit: een rapport over archeologisch onderzoek naar de stadsmuur, aan de overzijde bij de Bergstraat.
Op maandagochtend zijn de archeologen weer aan het speuren in de sleuf. Ze vinden voornamelijk verstoorde grond en vage achttiende-eeuwse sporen. Geen spannende dingen. Zodra de damwanden staan, wordt er dieper gegraven en is er kans op nog wat leuks.
En zo was het:
Reacties
In feite ligt de bajonetkruising (twee T kruisingen) er nu in. De grootste wijzigingen zijn daarmee achter de rug.
Ik hoop alleen dat de gemeente Utrecht een goede verkeerslichtenregeling installeert. Daar zijn ze doorgaans niet zo goed in. Ik kijk uit in elk geval uit naar het eindresultaat!