In de eerste vier weken van Call of the Mall telde Corio 45 duizend extra bezoekers ten opzichte van dezelfde periode in 2012. Aldus het zojuist verstuurde persbericht, zie doorlees. Voor de eigenaar van het winkelgebied lijkt de missie al geslaagd. Corio zoekt naar nieuwe doelgroepen en functies voor het vernieuwde winkelcentrum. Goede ervaringen met dit soort ‘pilots’ zijn meer dan welkom.
Call of the Mall is het eerste grote project van Stichting Kunst in het Stationsgebied en de gemeente. Achter deze stichting staat een groot aantal instellingen, bedrijven en sponsors. COTM heeft landelijk goede pers gehad. De Telegraaf was enthousiast en NRC gaf het maar liefst 5 sterren.
Voor Tank Man maakt het niets uit, die is zo dood als een pier, maar voor de kippen in hun kippentractor hopen we dat ze het een beetje uithouden in de hitte en de onweersbuien op het vreugdeloze dak van het winkelcentrum.
[integrale persbericht:]
Tijdens eerste maand Call of the Mall 45.000 extra bezoekers naar Hoog Catharijne
In de eerste vier weken van de tentoonstelling Call of the Mall heeft Corio, eigenaar van het beroemde winkelcentrum, 45.000 extra bezoekers geteld in Hoog Catharijne ten opzichte van dezelfde periode in 2012. Menno Overtoom, directeur van Hoog Catharijne (Corio): ‘We meten de bezoekersaantallen door middel van een telsysteem. We bevragen de mensen niet, dus of ze daadwerkelijk voor Call of the Mall komen, weten we niet zeker. Maar we kunnen wel met zekerheid zeggen dat de tentoonstelling en alle publiciteit eromheen een sterk positief effect hebben op de bezoekersaantallen.’
Monique Dirven, projectleider van Call of the Mall: ‘Met onze tentoonstelling willen we niet alleen het winkelend publiek bereiken. We hopen dat ook mensen komen die zelden het winkelcentrum bezoeken, maar wel benieuwd zijn naar de tentoonstelling. Het ziet er nu naar uit dat dat ook gelukt is.
Call of the Mall, een tentoonstelling in Hoog Catharijne en Utrecht Centraal met werk van meer dan 25 kunstenaars, is nog te zien tot en met 22 september 2013. De tentoonstelling is 7 dagen per week te bezoeken, toegang is gratis. www.callofthemall.nl
Reacties
mmmm zo zo een state of the art telsysteem. Ben wel benieuwd waar ie zit en hoe het exact werkt? Of zou het gewoon een mooi gelikt marketingpraatje zijn om Corio en Hoog Catharijne nog beter weg te zetten?
“We bevragen de mensen niet, dus of ze daadwerkelijk voor Call of the Mall komen, weten we niet zeker.Maar we kunnen wel met zekerheid zeggen dat de tentoonstelling en alle publiciteit eromheen een sterk positief effect hebben op de bezoekersaantallen.”
Lekker wetenschappelijk weer. Kan vanalles zijn, dus. Zomermaanden (meer mensen vrij), lekker weer –> meer shoppen, mogelijke events in de stad, etc. Als je een drukke dag op het station hebt kom je zo aan die 45.000 extra bezoekers omdat je momenteel wel bijna door HC moet lopen richting de binnenstad.
@Michiel: Het is een vergelijking met dezelfde periode in 2012, dus zomervakantie/etc zal nauwelijks meespelen.
Vorig jaar was er nog geen zondagsopening…