Voilà, de aanbesteding voor “27 nieuwe moderne lagevloer tramvoertuigen voor de Uithoflijn” is gestart. Aanmelden tot 24 september 2013. Gunning december 2015. BRU neemt er rustig de tijd voor. Zouden ze daarmee een probleemloze gunning willen afdwingen? We gaan het zien. De leverancier is verantwoordelijk voor ontwerp en bouw van de tramvoertuigen. De “Economische Meest Voordelige Inschrijving (EMVI)” inschrijver mag ze leveren. Voor het bouwen blijft relatief weinig tijd, want voor de lijn is een uitgebreid testprogramma voorzien om uiteindelijk in 2018 operationeel te kunnen worden, maar liefst vijf jaar na nu. Ja, het is wat bijzonders, zo’n elektrische tram.
Voor de liefhebbers hier de Selectieleidraad Materieel Uithoflijn.
Reacties
Is er ooit wel eens een aanbesteding van deze omvang met EMVI goed gegaan? Goedkoop is duurkoop, toch? Ik ben bang dat het weer veel gedoe gaat opleveren. ..
Ik begrijp eigenlijk niet waarom BRU de aankoop van de trams aanbesteed?
Is het niet logischer dat BRU enkel het exploitatierecht aanbesteed aan een vervoersbedrijf, dat vervolgens zelf voor de trams zorgt?
Goede vraag! Anyone?