Wat een verschil met waar we het zo lang mee hebben moeten doen. Meer foto’s van vanochtend in de doorlees.
Een paar waarnemingen:
– veel reizigers kijken hun ogen uit
– ruim opgezette hal met allure van een serieus knooppunt
– materialen licht, grijs, veel glas en rvs
– verlichting in dakspanten accentueert de traag gebogen vorm mooi
– de rechthoekige daklichten zijn nog gesloten
– de verbinding met het tijdelijke busstation west is deels al in gebruik
– een roltrap naar het tijdelijke busstation zit er al maar is nog niet in gebruik. Nota bene de RVS-steunen voor de glazen balustrade, speciaal voor dit project ontwikkeld in verband met veiligheid.
– de glazen balustrade op de winkels is decoratief, geen terrasjes of iets dergelijks op het dak
– de bloemenwinkel en de döner hebben er weer een plekje gevonden, alcohol zul je er vergeefs zoeken
– de winkels en voorzieningen aan de noordzijde zijn tijdelijk en hebben een afwerking van multiplex
– een informatiepunt en toiletten zullen in de komende tijd openen
– het bouwterrein onder de Jaarbeurstraverse is door de aannemer geheel opgeruimd, klaar voor de sloper
– de verbinding tussen hal en Beatrixgebouw is met een kap overdekt. In de definitieve situatie word je geacht over een open stationsplein cq forum te lopen. Is men bang voor een tochtgat? In dat geval kunnen we onze borst wel natmaken, als ook het stadskantoor in gebruik wordt gesteld.
– in de hal is een pakkenwinkel neergestreken, niet echt reiziger-gerelateerde retail. Zal Corio leuk vinden.
Reacties
De pakkenwinkel is een tijdelijke winkel dacht ik, een popup store
Heb ik ook begrepen, maar dat maakt het natuurlijk niet tot iets anders dan een winkel met kleding.
Klopt, maar dat is ongetwijfeld wat het argument gaat worden als Corio gaat zeuren
On the bright side: als er veel pop-up kledingwinkels in het station komen, zijn de trappen naar de Rabobrug niet ver meer…
Ik heb wel mijn bedenkingen bij de smalle trap die straks richting het tijdelijke busstation loopt, die over die blauwe traverse. Er gaan nogal wat buslijnen naar dit tijdelijke busstation. En al die reizigers moeten over een smalle trap. Aankomende en vertrekkende… Ik mag hopen dat de roltrappen ook in dienst zijn als het busstation open gaat…
Wat ik ook slordig vind is dat het nog weer weken moet duren voordat de toiletten open gaan. Zeker gezien de discussies over de toiletten in de trein (die er vaak al niet zijn). Nieuw station + datum opening bekend = toiletten af. Punt.
Over de hal EN het dak, geen commentaar. Lekker open en licht. Laat de constructies maar zien. Nergens voor nodig om dat weer achter een plafond te verstoppen.