Schouw

In Nieuws door HBReageer op dit artikel

Op de schouw afgelopen dinsdag veel aandacht voor de fasering van de werkzaamheden aan de westzijde, rondom het Jaarbeursplein. Binnen enkele maanden zullen daar de bussen verdwijnen. Alleen Eurolines, taxi’s en K&R blijven over, naast de nieuwe eindhalte van de tram. De bouwplaats van Stationsplein West wordt groter.
Op zondagmorgen 3 februari, om 7:30 uur, gaat de nieuwe stationshal in gebruik genomen worden. Bye bye Jaarbeurstraverse. Het laatste stukje oude Hoog Catharijne aan die zijde zal dan tot het verleden behoren.

Verder trakteerde Erik Suik, die na vijf jaar schouwen presenteren het stokje overgeeft aan een collega, zijn gehoor op een heleboel kabel- en leidingen ellende voor 2013. Een bloemlezing:
– vervanging gasleiding door de hele stad, inclusief stationsgebied
– warmte- en koudeleidingen voor het Muziekpaleis door Wijk C naar het gebouw toe
– leidingen onder de Catharijnekade
– diepriool ter hoogte van Paardenveld naar Amsterdamsestraatweg
– diepriool bij Willemsviaduct

En verder:
– aanleg tijdelijke weg om de expeditietunnel Muziekpaleis te ontsluiten
– sloop deel bak en viaduct ter hoogte van Moreelsepark (de Parade kan wel doorgang vinden)
– bouw aanlandingen Mariaplaatsbrug, vervolgens inhijsen brugdek
– de stalling Laag Catharijne is weer open op de oude locatie onder Singelborch
– definitieve straatinrichting van Vredenburg Noord, tussen Viestraat en Muziekpaleis
– studie om de fietsenstalling Smakkelaarsveld van een extra laag te voorzien om extra capaciteit te creëren die nodig is om als wordt begonnen met de bouw van Stationsplein Oost

Opvallend is dat er nauwelijks iets is gezegd over de werkzaamheden van Corio. P&C zal onder de sloophamer verdwijnen om plaats te maken voor een enorme nieuwe bouwplaats voor een vijflaagse ondergrondse parkeergarage. Je gaat het zien.

Bekijk hier de powerpoint. Ook met veel info over vorderingen van het Stadskantoor. Achter het geveldoek schiet het daar al flink op.

Reageer