Op dit eerste deel van de stalling komen twee roltrappen en een lift. Er wordt een tijdelijke aansluiting gemaakt met de Jaarbeurstraverse. Zodra dit klaar is kan de rest van de Catharijnehof tegen de vlakte. Op dit moment vinden daar nog steeds sloopwerkzaamheden plaats, vooral op straatniveau. Het biedt zicht op allerlei obscure ruimtes, vermoedelijk de opslag van dit oude stukje HC.
Zodra de rest van Catharijnehof is gesloopt, kan de rest van de stalling, inclusief een brede trappartij, enkele roltrappen en een lift worden geconstrueerd. Oplevering is naar verwachting eind 2013. Het Stationsplein West krijgt in de eindfase aansluiting op de stationshal, centrumboulevard, Beatrixgebouw en Stadskantoor. Voordat het zover is moet eerst nog de Jaarbeurstraverse buiten gebruik gesteld en gesloopt worden. Deze blijft in gebruik totdat het deel van de hal waarvoor nu de vloeren worden gemaakt, gereed is.
Fietsenstalling west, met ruim 4000 stallingplaatsen, zal, als de plannen doorgaan, als pilot gaan dienen voor betaald fietsparkeren in het stationsgebied.













































Reacties
Duidelijk verhaal, mooi overzicht van de planning. Ben wel benieuwd wanneer de traverse definitief wordt afgesloten en tegen de vlakte gaat. Volgens het OVT faseringsfilmpje is het nieuwe gedeelte van de hal mid-2013 gereed, dus ik gok dat op dat moment de traverse wordt afgebroken.
Nog een vraagje: dat eerste gedeelte van het stationsplein bevat twee roltrappen en een lift. Als ik naar de renders kijk zie ik ook aan die kant trappen. Worden deze meteen gerealiseerd naast de roltrappen of gaan ze pas met de gehele trappenpartij aan de slag zodra het Catharijnehof is gesloopt en de fietsenstalling er in zijn geheel staat?
Besix zei dat de roltrappen + lift die daar worden gerealiseerd voldoende capaciteit zullen hebben voor de reizigers. Daaruit begreep ik dat er geen deel van de trappartij zal worden opgeleverd, althans niet in finale vorm. Als je kijkt naar het perceel waarop ze nu werken is dat ook niet gek: het is redelijk smal. Men zal ook nog wat bouwruimte willen overhouden in verband met werk aan het veel grotere laatste deel van het project.