Op ruimtelijkeplannen.nl zijn inmiddels het Entreegebouw, de parkeergarage Rijnkade, Achter Clarenburg en het Vredenburgplein als bestemmingsplan ‘Entreegebouw’ toegevoegd.
Je vindt tekst en uitleg via deze link. We hebben helaas nog geen bouwtekeningen van het gebouw en de kelder kunnen vinden. Vermoedelijk zullen deze niet worden toegevoegd. Waar je wel al klikkend op uitkomt is een set onderzoeksbijlagen: MER, akoestiek, archeologie, bezonning, grondwater, planschaderisico (schatting 75.000 euro), noem maar op. Opvallend is dat er een bijgesteld akoestisch rapport is toegevoegd dat een berekening toont voor een situatie zonder Stadskamer en Poortgebouw. Wat we daar nu van moeten denken? De windstudie daarentegen gaat wel van de aanwezigheid van die gebouwen uit.
Veel leesplezier!
- Bijlage 1 Aanvullende MER, Arcadis, d.d. 18 juni 2007
- Bijlage 2 Gevoeligheidsanalyse bij Aanvullend MER, Arcadis, d.d. 6 juni 2008
- Bijlage 3 Onderzoek akoestiek weg- en railverkeer, Peutz, d.d. 11 februari 2011
- Bijlage 4 Onderzoek naar geluid uit de omgeving vanwege geluidsinstallaties en parkeergarages, Peutz, d.d. 10 december 2008, gewijzigd d.d. 18 mei 2009
- Bijlage 5 Onderzoek naar geluid uit de omgeving vanwege geluidsinstallaties en parkeergarages, Peutz, d.d. 11 december 2008, gewijzigd d.d. 18 mei 2009
- Bijlage 6 Oplegnotitie akoestiek, Peutz, d.d. 10 februari 2011
- Bijlage 7 Verkennend bodemonderzoek, Geofox-Lexmond, juni 2007
- Bijlage 8 Randvoorwaarden archeologie en monumenten
- Bijlage 9 Quick scan stationsgebied Utrecht, Tauw, 10 maart 2008
- Bijlage 10 Ecologisch onderzoek Stationsgebied Utrecht, Tauw, d.d. 20 januari 2009
- Bijlage 11 Wareco Notitie grondwaterbeinvloeding, Wareco, d.d. 18 april 2008
- Bijlage 12 Bezonningstudie, Altoon + Porters, 11 oktober 2010
- Bijlage 13 Nieuw Hoog Catharijne, Utrecht, Windtunnelonderzoek met betrekking tot het te verwachten windklimaat op loop- en verblijfsniveau, Peutz, d.d. 17 september 2009
- Bijlage 14 Risicoinventarisatie planschade, Oranjewoud, november 2010
Reacties
Ik was zaterdag bij de Dag van de Bouw, daar nog allerlei nieuwtjes opgedaan. Vond geen mailadres, dus dan maar als reactie.
Vredenburg:
– penthouses bovenop zijn allemaal verkocht
– appartamenten aan de westzijde lopen erg slecht; ook omdat daar geen daglichtinval is (ze hebben dat zelfs in een studio uitgeprobeerd)
– De hele BG en 1e verdieping worden aan Peek&Kloppenburg verhuurd. Hooguit is er nog een klein hoekje voor een klein winkeltje.
– Ze zijn nu bezig met wapening van vloer voor de eerste laag appartementen. Is nogal een klus, omdat er van een systeem van dragende pilaren (laag -1, 0 en 1) naar dragende wanden (resterende lagen) overgeschakeld wordt.
– Ze gaan nu eerst aan de Vredenburgpleinzijde de lucht in, de kant van Paul van Dillen volgt daarna.
Muziekpaleis:
– Het dak van de kelder ligt dicht, konden we al over lopen.
– Over het bouwongeluk van een paar weken terug: ze maken gebruik van klimbekisting (niet glijbekisting zoals bij het Stadskantoor). Dat bestaat uit een binnen- en buitengedeelte. Dat binnenste gedeelte was door een technisch mankement naar beneden gekomen. Geen menselijke fout dus, naar het schijnt. Met de beste man (vrouw?) gaat het (naar omstandigheden) goed.
– Over 1 of 2 weken gaan ze al met de staalconstructies beginnen.
Nieuw HC:
– Man van Corio gaf aan dat ze vooral voor twee looproutes gaan, vanwege de toegenomen hoeveelheid voetgangers. Het worden twee routes van 8meter breed. Lijkt me een redelijk verklaring, geloof niet dat ondernemens echt bang hoeven worden voor omzet. Vaak is hun vestiging in HC de best renderende van het land.
– De souvernierjager van de twee verdwenen letters van de Gildenburgtraverse (http://www.bouwpututrecht.nl/2010/03/15/oog-atharijne-2/) blijkt Corio zelf te zijn. In een vlaag van historisch besef hebben ze die twee er af gehaald en op hun hoofdkantoor in Utrecht gestald, in afwachting van een leuke plek.
– De donkerte onder de stadskamer heeft hun aandacht. Sowieso moet er van de Raad 250m2 glas in, maar ze kijken ook nog naar een manier om het levendiger te maken, zoals daar de rondvaartbootaanlegplek realiseren.
– De buitenkant wordt op straatniveau toch flink verbeterd. Langs alle randen willen ze winkeltjes/kleine shops realiseren in de plint. Ruimte komt deels van magazijnen e.d., deels van de stoepen, ipv de fietsen.
– Stadskantoor en Poortgebouw zijn wat Corio betreft definitief, er lijkt geen interne discussie over te zijn.
Singel:
– Gemeente kijkt naar mogelijkheid om al een gedeelte van de nieuwe singel eerder af te hebben, ipv de hele singel pas over tien jaar te hebben. Zou dan gaan om het gedeelte vanaf Paardeveld tot Vredenbrugknoop (of iets verder). Die bruggen liggen er toch al snel.
– Om de Leidse Rijn bevaaarbaar te krijgen vanaf het centrum, wordt die verbreed in de Sijpesteijntunnel. Een stukje van het voetpad wordt er af gesnoept; het fietspad blijft intact.
Dat was even wat ik me er nog van herinner.
Dank hiervoor! Waar je schrijft Stadskantoor zul je bedoelen Stadskamer.
Ja, idd.
Over die appartementen: geeft een overzicht.
Poging twee
@iemand: je zat in de spambox. 😉
Dit is de link die je wilde plaatsen:
http://www.wonenindevredenburg.nl/dit-zijn-de-appartementen?filter=100.000