Plus, delen van de oude kap worden hergebruikt.. ook een mooie gedachte. Utrecht verwaarloosde ze al decennia (met reden, akkoord; lange planontwikkeling etc). Dat een deel nu in volle glorie een tweede leven krijgt blijft tof.
Blijft er nog iets van de oude kap te zien op het station?
Op het station zal niets daarvan te zien zijn. Er is een wens om ca 120 meter kap te restaureren en in het gebied terug te plaatsen, maar daarvoor moet eerst nog het geld gevonden worden.
De laatste restanten van het oude Utrecht Centraal. Jammer dat de oude perronkappen al langere tijd geleden zijn verdwenen, als ik die foto’s van vroeger zie… echt zo prachtig. Wat er voor terug komt is ook mooi maar het heeft toch niet de elegantie van die prachtige gietijzeren constructies.
JA! Inderdaad. Waarom? Een combinatie van elegant oud en strak modern kan heel smaakvol werken. Jammer dat het dat niet geworden is. Een stad heeft ook wortels nodig…
Reacties
Gelukkig komt er iets moois voor terug. Ahum.
Gelukkig hebben we de (grote hoeveelheden) foto’s nog 🙂
Plus, delen van de oude kap worden hergebruikt.. ook een mooie gedachte. Utrecht verwaarloosde ze al decennia (met reden, akkoord; lange planontwikkeling etc). Dat een deel nu in volle glorie een tweede leven krijgt blijft tof.
Blijft er nog iets van de oude kap te zien op het station?
Op het station zal niets daarvan te zien zijn. Er is een wens om ca 120 meter kap te restaureren en in het gebied terug te plaatsen, maar daarvoor moet eerst nog het geld gevonden worden.
De laatste restanten van het oude Utrecht Centraal. Jammer dat de oude perronkappen al langere tijd geleden zijn verdwenen, als ik die foto’s van vroeger zie… echt zo prachtig. Wat er voor terug komt is ook mooi maar het heeft toch niet de elegantie van die prachtige gietijzeren constructies.
Ja, dit doet best pijn.
Het voelt als het einde van een tijdperk.
JA! Inderdaad. Waarom? Een combinatie van elegant oud en strak modern kan heel smaakvol werken. Jammer dat het dat niet geworden is. Een stad heeft ook wortels nodig…