Sloop Catharijneviaduct

In Nieuws door HB2 Reacties

Bussen en taxi's maken een zuidelijke lus, voor fietsers en voetgangers komt een eigen oversteek

Vraag je je ook wel eens af hoe dat nu precies moet: de sloop van het viaduct over de gedempte Catharijnebaan, terwijl al het verkeer door moet gaan? Kijk dan op de twee plaatjes. De onderste is de huidige situatie. Daarbij worden spuikoker en bak gesloopt en de expeditietoerit en (ondergrondse) expeditiehof gebouwd. Vervolgens worden de rijbanen verplaatst en rijden de bussen en taxi’s tijdelijk over het betondak van de expeditiehof, zoals in het bovenste plaatje. In de krappe ruimte wordt vervolgens eerst het viaduct verwijderd, dan de palen getrokken en het ontbrekende deel van de toerit plus de nieuwe brug gebouwd.
Zoals je ziet is er op het viaduct geen ruimte meer voor fietsers en voetgangers. Deze zullen een omweg gaan maken over het bouwterrein, ter hoogte van de Lange Koestraat.
POS bevestigde dat deze tekeningen van circa twee jaar geleden nog op grote lijnen kloppen. Wanneer het zover zal zijn kon POS niet aangeven. Op dit moment zijn van de nieuw te bouwen toerit nog slechts de damwanden te zien.

De huidige situatie.

Reacties

  1. R

    Herstel: van de toerit is nog niets te zien. De zichtbare damwanden horen bij de sloopwerkzaamheden. Soms moet je eerst iets maken om wat anders te kunnen slopen, in dit geval de oude spuikoker. Deze damwanden worden eerst getrokken, voordat de definitieve worden gedrukt. Dit lijk dubbel, echter, de nieuwe toerit komt niet precies op de plek van de oude spuikoker. Het trace van de spuikoker en de toerit kruisen elkaar om precies te zijn. Van het expeditiehof daarentegen zijn wel alle definitieve damwanden te zien. Ook de tubexpalen staan er (deels) al in.

Laat een reactie achter op R Reactie annuleren