Hoog van de toren

In Nieuws door Rob12 Reacties


… zie je het nog beter! Hier een reeks hi-res beelden (4000 px!) van vanochtend. Merk op dat er al een stapeltje oude heipalen ligt die door de gele dragline eruit zijn getrild. Ook kun je de fundamenten van de westpoort goed zien. Overal lopen leidingen en pijpen en staan er opslagtanks en containers. Grote delen van de wand van de bak zijn al verdwenen. Het uitgraven op het Vredenburg vordert. Het zal niet lang meer duren of daar wordt de dikke plaat onderwaterbeton gestort en kan de kuip worden leeggepompt.

Let op, de foto’s zijn circa 6 MB groot. Het opklikken kan even duren.

[update] Deze foto’s hebben het zelfs tot item bij RTV-Utrecht geschopt.

En nog een paar de andere kant op:

Reacties

  1. J.Legué

    Heel bijzonder om zo een indruk te krijgen van de bouw van het nieuwe
    stadsgebied rond Vredenburg en station.

  2. Oscar

    2 vraagjes, mocht iemand hier antwoord op weten lees ik het graag.

    Hoe wordt de expedititetunnel bij het muziekpaleis precies gesitueerd?
    Hoe staat het met de verbouwing van Singelborch?

    1. HB

      1. Ingang net naast het Vinkegebouw, ingeklemd tussen straat en toekomstig singelwater. De tunnel komt uit in de kelder, waarvan ben binnenkort de vloer gaat storten. Het bouwen van die tunnel, waarbij al het verkeer over Vredenburg doorgang moet blijven vinden, zal nog een hele toer worden.
      2. Singelborch wordt momenteel gestript zodat een vloer kan worden verlaagd. Momenteel brengt men palen aan in de Stationsstraat, naast dat gebouw.

      1. drillmaster

        De palen voor Singehborch zijn aan zijde parkeergarage Stationsstraat gereed.
        In week 47 komen de palen aan zijde Radboudtoren.

  3. Rob

    In tegenstelling tot wat RTV Utrecht en wat een bewoner uit de Radboudveste meldde, zijn deze foto’s niet genomen met een helikopter en ook niet uit de kraan welke in de bouwput staat.
    Deze foto’s zijn genomen vanaf het dak van de Radboudveste.
    Rob

  4. Oscar

    Ik heb even zitten kijken op de D.O. afbeeldingen van de singel en zie nu ook de ingang van de expeditietunnel. Vraag me alleen af of er ook gedacht is aan hoe naar binnen rijdende vrachtauto’s kunnen keren of moeten ze achteruit helemaal terug.

    1. HB

      De projleider heeft me uitgelegd dat ze daarvoor proeven hebben gedaan op een afgezet parkeerterrein met de grootste trailers die ze verwachten. Het bleek allemaal te kunnen met enige stuurmanskunst.

  5. Rob

    @Oscar
    met de omvang van de expeditiekelder is er rekening gehouden met het feit dat vrachtwagens er in moeten kunnen keren.
    Ik neem aan dat er verder een strakke plannnig komt wanneer men er in en/of uit mag.

    1. Hendrik

      @Oscar @Rob
      Op http://www.cu2030.nl/assets/Image/CONT/M/muziekpaleisbouwplanklein.pdf is een schemaatje te zien van hoe de vrachtwagens zouden kunnen keren (p.22). Gecombineerd met de plattegrond op p.9 geeft dat wel een duidelijk beeld.

      Op het blaadje kunnen 6 vrachtwagens met hun kont naar boven (richting Woonwinkelgebouw de Vredenburg) in de grote expeditieruimte staan. En drie haaks daarop, met hun kont richting Mariaplaats. Daarnaast is ruimte om in te steken om achteruit te keren.

    2. Hendrik

      @Oscar @Rob
      Op http://www.cu2030.nl/assets/Image/CONT/M/muziekpaleisbouwplanklein.pdf is een schemaatje te zien van hoe de vrachtwagens zouden kunnen keren (p.22). Gecombineerd met de plattegrond op p.9 geeft dat wel een duidelijk beeld.

      Op het blaadje kunnen 6 vrachtwagens met hun kont naar boven (richting Woonwinkelgebouw de Vredenburg) in de grote expeditieruimte staan. En drie haaks daarop (voor de horeca), met hun kont richting Mariaplaats. Daarnaast is ruimte om in te steken om achteruit te keren.

Laat een reactie achter op HB Reactie annuleren