Elektrische bevoorrading bouw

In Nieuws door HBReageer op dit artikel

Al vanaf het begin is er veel zorg over de omvang van het bouwverkeer, als de werkzaamheden eenmaal flink losbarsten. Het zware verkeer is nauwelijks te beperken. Licht bouwverkeer, voor personen en goederen, is zodanig in te richten dat overlast en verstoppingen beperkt blijven. Een mogelijk deel van de oplossing lijkt gevonden te worden in de succesvolle Utrechtse Cargohopper.

Het elektrische vehikel rijdt geheel op licht en is bedoeld voor belevering van de binnenstad met kleine goederen. Mocht de Cargohopper een substantiële stroom bouwmaterialen naar zich toetrekken, dan mag de operatie wel wat worden opgeschaald wil het zin hebben. Anders blijven de gewone vrachtauto’s en busjes rijden, alleen dan wat minder vol. Het heeft pas zin als het aantal voertuigbewegingen op diesel merkbaar afneemt. Maar dat kan ook door stromen slim te combineren. Los van de kanttekeningen is het een heel zinnig initiatief.

Reageer