Forensen opgelet. Aanstaande maandag is spoor 7 buiten gebruik. Er wordt gewerkt aan renovatie van het perron en vervolgens plaatsing van nieuwe kappen. Het werk duurt tot eind augustus. Spoor 5 zal vanaf zaterdag weer in gebruik zijn.
Treinen richting Amsterdam/Alkmaar, Schiphol en Breukelen vertrekken van een ander spoor. Ook de treinen richting Den Haag/Rotterdam van spoor 8 en 9 vertrekken nu vanaf een ander spoor. De online mens raadplege:
NS
NS mobiel
OV9292
Actuele vertrektijden Utrecht
Twitter Utrecht CS
i-app Trein
Reacties
Maar de vraag is: zijn de werkzaamheden op spoor 5 dan ook daadwerkelijk afgerond? :)Er mocht maar een paal per dag de grond in worden geboord (of zoiets), dus dat zou voor vertragingen zorgen. Tevens was de perronverhoging twee weken geleden ook nog niet uitgevoerd.Gaan ze nu met spoor 7 verder omdat ze zich aan dat strakke schema moeten houden, of zijn ze stiekem toch klaar? Ik vermoed van niet…
Eerlijk gezegd is het lot van spoor 5 me niet helemaal duidelijk geworden. Ik informeer nog even.
In de folder staat dat spoor 5 klaar is en heel subtiel dat de perronkappen onderdeel zijn van de bouw van de terminal… straks dus 2 keer alle sporen dicht vanwege een bouwer die de opdracht toch wel gaat krijgen de prijs opdrijft… HUP BOUWEN DIE HANDEL! en dan niet met 1 paal per dag, het is geen werkverschaffingsproject!Als de techniek van het draaien van palen niet bevalt ga je er toch niet nog 4 jaar mee door? ik zeg aanpassen en sneller en efficienter bouwen… pro-rail dan toch maar wat meer concurrentie geven door marktwerking?
Het plaatsen van de uiteindelijke nieuwe kappen zal 's nachts en in de weekenden gebeuren, omdat daarvoor de stroom van de bovenleidingen moet worden gehaald. Ik vermoed dat dat werk veel minder tijd in beslag zal nemen dan sloop, saneren en funderen dat nu plaatsvindt.
Spoor 5 wordt inderdaad vanaf maandag weer gebruikt.
De wijzigingen gaan al eerder in dan maandag: spoor 5 wordt vanaf zaterdag weer gebruikt, vanaf zondag is spoor 7 buiten dienst.
En: "Begin februari 2010 is ProRail op Utrecht Centraal gestart met de vervanging van perronkappen. Het eerste deel van het perron aan de kant van spoor 5 is gereed."Volgens CU2030 is spoor 5 weldegelijk helemaal klaar. Ik zal vandaag als ik er langs kom nog even goed kijken of de perronverhoging naar internationale standaard nou heeft plaatsgevonden.