Twitteren is een onnozele en ijdele bezigheid, tenzij het echt over iets gaat. Om te kijken of dit laagdrempelige microbloggen ook iets kan betekenen voor Bouwput Utrecht, hebben we een [account] aangemaakt en deze op het weblog gelinkt.
[Edit] Bovendien kan iedereen per mail nieuwtjes posten naar u5twdn@twittermail.com. Zet de boodschap in de body en blijf binnen de 140 tekens, dat is alles.
We stellen ons voor dat iedereen die door het stationsgebied komt of er woont of werkt en iets opmerkelijks ziet dat te maken heeft met de bouwwerkzaamheden daarover in 140 tekens een berichtje stuurt. Alle berichtjes worden dan automatisch doorgeleid naar twitter/bouwput. Maar hoe we dit moeten organiseren is me nog niet helemaal duidelijk. Het is eigenlijk een variant op Twitter: niet een persoon staat centraal maar een project.
Ben je beter thuis in deze technologieën dan wij en weet je hoe we zoiets kunnen oplossen, reply even of stuur een p.b. Wie weet kunnen we zo een levendige ‘stationsgebied tweet’ opzetten.
[Edit] Via Twittermail is het adres u5twdn@twittermail.com aangemaakt. Lezers van het weblog mogen daarop posten om het te testen. In de linker kolom, onderaan, staat onder het kopje “Flitsjes” een link naar het Twitter-kanaal.De volgende stap is naar een SMS-nummer…
Reacties
Het lijkt mij een beetje omslachtig om daar één account voor te gebruiken, dan moet je telkens uitloggen en weer inloggen onder een andere naam.
Wat ik handig vind bij Twitter, is dat je een ‘twit'(bericht) kan posten, bijvoorbeeld #bouwput, waar volgens mensen zich op kunnen abbonneren.
Er zijn bepaalde sites, waar je vervolgens alle berichten met #bouwput makkelijk in real-time kan lezen as they appear zeg maar.
En ik denk eerlijk gezegd dat er ook wel tools zijn, wellicht ook voor blogger, dat je deze dan weer real time op je blog kan laten verschijnen! Als je wilt kan ik hier wel ff naar kijken, let me know dlebbing [at]gmail.com
Je zou iets kunnen organiseren met Twittermail, waar bij je een mailtje stuurt naar een bepaald adres en dat verschijnt vervolgens op de Bouwput-Twitter.
Maar is een soort shoutbox niet handiger dan Twitter?
Eisen:
– laagdrempelig, vanaf mobiel/smartphone met 1 druk op de knop
– op 1 plaats te zien/volgen
– enigszins beheersbaar.
Shoutbox-achtige oplossing is ok, maar een Twitter-benadering biedt mogelijk meer integratie elders en zal sneller appeleren aan de gebruikers/volgers.
@David: ik pb je even.
Niet helemaal <>on topic<>, maar de nieuwe deel/bookmark-knop bevalt me in de huidige vorm helemaal niet.
Als je met de muis beweegt om reacties te lezen heb je gerede kans de ‘hot zone’ te raken. Het delenformuliertje klapt open en valt over de knop om reacties te kopenen.
Je moet dan wegschuiven en ‘vanaf de zijkant’ proberen, het zinnetje “DEEL OF BOOKMARK DIT BERICHT” omzeilend.
Het automatisch uitklappen voorkomen (of de reacties erbóven) zou al helpen, denk ik.
@Lars: point taken. Ik ben zelf ook vaak met dit widget in gevecht, maar nu weet ik zeker dat ik niet de enige ben. Ik zal proberen het anders in te richten, anders gaat het ding er helemaal af. Dank voor je suggestie.
@Lars en overige lezers: De volgorde is aangepast. Bookmark&doorsturen staat nu helemaal onderaan, zodat ongewilde popups minder snel voorkomen.
tnxs herbert.
Had er ook al last van en dacht dat het aan me eigen browser lag. En wou je er niet mee belasten 🙂
Prima initiatief Herbert! Ik zie Twitter niet als iets dat per definitie narcisme aanwakkert, het is slechts een van de vele manieren om informatie kenbaar te maken 🙂
… en ik hoop dat het de betrokkenheid van gewone geïnteresseerde burgers/blogvolgers extra kan mobiliseren en aanwakkeren…