Exit

In Reportage door HB5 Reacties


Zijn dagen zijn geteld. Ten dode opgeschreven. Het is over en uit. Er valt niks meer aan te herroepen. Hij gaat terug naar de schepper. Hij wordt een ex-baan. Een voormalige baan. Hij gaat ten grave. Uit zijn lijden verlost.

Wie? De bak! De kortste snelweg van Nederland! De racegoot. Het droogdok. Het voorproefje van de Utrechtse periferique. Vandaag in de gemeenteberichten: een vergunning voor het slopen van tunnelbakken en viaducten Vredenburg en Mariaplaats. Inderdaad, de Catharijnebaan.

Goed nieuws, heel goed zelfs. Aan de andere kant, ik ben me er ook wel een beetje aan gaan hechten. Misschien moet ik hem de komende maanden maar wat vaker berijden. Beetje gas geven, van links naar rechts en terug, beetje in- en uitvoegen, wat inhalen.

Want straks kan het niet meer. Dan is het filerijden en verkeersdrempelen geblazen. Dan ga ik weemoedig omzien naar de tijd dat je op niveau -1 eventjes van 0 naar 100 kon.

[Beeld: Hensen Trenning]

Reacties

  1. Pwna|d

    Snel nog even wat foto’s schieten dan… En misschien mn persoonlijk record proberen te verbeteren…

  2. Henk

    hmm, zou van Oosten hier nog een protest tegen gaan indienen? in het kader van het behoud van cultureel erfgoed? Ik zal hem niet missen hoor… Enig idee overigens voor welke gedeelten ze nu een vergunning hebben aangevraagd? Het lijkt me wat vroeg toch? de bedoeling was toch om daar pas in 2012 te beginnen?

  3. hb

    Het hele ding. Voor tot achter. Waarschijnlijk onder het mom van liever vroeger dan later aanvragen. Het plan is om hem te dempen om de bouwers opslag- en manoeuvreerruimte te geven. De bouw van de vredenburg-bruggenknoop zal overigens samenvallen met de bouw van het muziekpaleis. Dat is dus al snel. Dat heeft te maken met de bouw van de ondergrondse expeditieweg. Ook denkt men zo kosten- en organisatievoordeel te boeken, door het gebouw- en infra-werk in een pakket aan te bieden.

  4. Martijn

    Exit racebaan… Het zou gaaf zijn als er bij wijze van afscheid de dag voor de sloop begint een echte race zou worden gehouden! Nog een keer professioneel hard heen en weer racen door die bak, dat lijkt me een waardig en spectaculair afscheid.

Reageer